Tjänster

Dödsbo

Vi tar hand om hela processen i ett dödsbo. Allt från sortering och värdering till tömning, städning och överlämning.

Flyttkordinator

Vi projektleder hela flytten åt dig eller en anhörig. Du lämnar nyckeln och vi sköter allt praktiskt från början till slut.

Flytt

Vi hjälper dig att rensa, packa, transportera och komma i ordning, oavsett om du flyttar själv eller hjälper någon annan.

Flyttstäd

Vi erbjuder grundlig flyttstädning inklusive fönsterputs så att bostaden är redo för nästa steg.

Styling

Vi gör bostaden säljredo genom att plocka bort, addera och skapa en neutral och inbjudande känsla inför fotografering och visning. Vi använder ofta väldigt mycket av de möbler mm som redan finns i hemmet.

Mitt i kaoset

Har flytten kört fast? Står du mitt bland flyttkartonger utan att veta var du ska börja? Vi kliver in där du är och börjar rensa, sortera och hjälpa dig få ordning så att det faktiskt blir gjort.

Projektledning vid renovering

Dags att renovera? Vi ser till att allt sker i rätt ordning, håller ihop hela processen och har kontakt med rätt hantverkare i rätt tid. Du slipper stressa, vi håller i den röda tråden.

Förråd/garage

Vi hjälper dig sätta upp hyllor, organisera och rensa i ditt förråd/garage, så du lättare hittar det du behöver.

Så här går det till

Vår uppgift är att vara spindeln i nätet genom hela processen och se till att allt i den planen som vi kommit överrens om genomförs i rätt tid och på rätt sätt.

 

1. Kontakt

Vi får kontakt och vi samtalar via telefon och bestämmer träff för ett första möte.
 

2. Vårt första möte

Vi kommer hem till dig och du berättar för oss om din/er situation och tillsammans kommer vi fram till hur vi kan hjälpa er.
 

3. Offert

Därefter går vi hem och räknar på vad det skulle kosta och sammanställer en offert och gör en plan på vad som ska göras.
 

4. Avtal & tidsplan

Nästa steg är att du/ni skriver avtal med oss och vi gör en tidsplan tillsammans med er.

5. Nu kör vi

Ska huset/lägenheten säljas ser vi till att ta undan det som inte ska vara kvar efter försäljning, vi bokar upphämtning av hjälpmedel om såna finns i hemmet och finns naturligtvis på plats den dagen de ska hämtas.
Vi ser till att huset/lägenheten städas och fönster tvättas.

Vidare ställer vi iordning möbler mm och ibland tar vi även dit lite extra av blommor, mattor, överkast, kuddar, ljus mm så att hemmet kommer i sin fulla potential.

När hemmet sedan är sålt, ser vi till att de saker som ska till auktionsverk kommer dit, andra möbler återbrukas, vår ambition är att så mycket som möjligt från hemmet ska komma till ny användning.

Vi kommer överens med er som kund och mäklaren när flyttstäd ska ske.

Tusen tack för all hjälp!

Förutom att just ditt / ert företags tjänst kom som en skänk från ovan, så har allt stöd runtomkring varit helt fantastiskt; allt från sms, samtal och råd till stöd, omtanke och trevligt sällskap.

Det har varit en svår tid med allt som har hänt utöver flytten och jag hade aldrig kommit igenom detta utan din hjälp, helt ovärderligt!

Ann-Charlotte är otroligt hjälpsam, flexibel, tillgänglig och vänlig.

Jag anlitade MovinOn i samband med försäljning av min avlidna släktings villa. Villan var överfull av saker efter ett långt liv och varken hus eller trädgård hade tagits om hand på länge. Det kändes som en övermäktig uppgift att ta reda på allt och jag visste knappt var jag skulle börja.

Jag fick tips om MovinOn via mäklaren och att anlita dem var det bästa jag gjort! Deras helhetslösning är unik och sättet de grep sig an uppdraget översteg vida mina förväntningar. De gick noggrant och på ett respektfullt sätt igenom allt i huset, slängde skräp, skänkte användbara föremål till återbruk, sålde värdeföremål inklusive två bilar, städade, stylade hus och trädgård inför visning. Ann-Charlotte är otroligt hjälpsam, flexibel, tillgänglig och vänlig. Hon har fantastiskt positiv energi, engagemang och förmåga att hitta lösningar på allt, långt utöver vad som ingick i uppdraget.