Kunduppdrag
Dödsboet fick nya ägare efter 14 dagar
Till en början träffade vi de inblandande i dödsboet och gick igenom med dem, vad som skulle säljas och vad som skulle till var och en. Sedan tog vi kontakt med en av de mäklare som vi samarbetar med Karlsson & Uddare i Saltsjöbaden.
Därefter ringde vi hjälpmedelscentralen för att boka hämtning av hjälpmedel. Sen bokade en våra av våra kontakter inom måleri, denna gång blev det Målare Linus Nilsson. När Linus var klar, sorterade vi upp det som var kvar i tre högar, Återbruka, Sälja samt Återvinna.
När lägenheten var tom kom golvsliparna som vi bokat in och slipade, lagade en del av golvet, vitlaserade och la på en hårdvax. Därefter satte vi upp bra belysning, gardinstänger, gardiner, la dit mattor, fixade med blommor, handdukar mm. Vi tömde även källarförrådet.
Redan efter 4 dagar från att det kommit ut på Hemnet var det budgivning och snart sålt. Inflyttat och klart redan efter 14 dagar.
Köket före sortering, försäljning av möbler, målning, golvslipning och styling
Köket efter vi satt upp lampor, gardiner och stylat.
Vardagsrum före sortering, försäljning av möbler, målning, golvslipning och styling
Vardagsrum och sovrum efter vi fått golvet slipat. Väggar, tak och foder målade, lampor uppsatt och stylat.
Gästhuset på Älgö som fick nytt liv
I gästhuset sorterade vi och gick igenom allt som fanns i huset tillsammans med Annica och Johan.
När de visste vad de ville ha kvar så sorterade vi resten till återbruk, försäljning samt återvinning.
Vi lagade även foder runt ett fönster, sopade taket, fixade omkring stugan. Målade räcke utanför huset, planterade blommor, krattade löv och grenar, tog bort en vedhög samt högtrycktvättade altanen.
Den slutgiltiga stylingen gjordes i samarbete med stylister från Zandvoort i Nacka.
Före inne i gästhuset
Efter inne i gästhuset
Före på verandan i gästhuset
Dödsbo - Återbruka, sälja och återvinna
Till en början träffade vi arvtagarna av dödsboet och gick igenom med dem, vad som skulle säljas och vad som skulle till var och en. Sedan tog vi kontakt med ett av de auktionshus som vi samarbetar med, som tog med sig det som gick att avyttra på aktion.
Därefter sorterade vi upp det som var kvar i tre högar, Återbruka, Sälja samt Återvinna.
När boet var tomt kontaktade vi målare, golvslipare och mäklare, vilka är några av våra många samarbetspartners.
Sedan stylade vi hemmet och på mindre än 14 dagar från att det kommit ut på Hemnet hade Karlsson & Uddare fått igång budgivning och snart var det sålt.
Före sortering, försäljning, auktionshus, målning mm.
Efter slipning och vaxning av golv, målning av tak och väggar.
Det finns många gamla etablerade företag som tar hand om dödsbon. Vi vet för att vi fick mycket reklam hem i brevlådan efter Magnus mammas död. En mäklare föreslog i stället ett relativt nystartat företag i Saltsjöbaden för att fixa till lägenheten, och det är vi tacksamma för. MovinOn drivs av Ann-Charlotte och Christina och de har gjort ett fantastiskt jobb. Vi har fått kombinationen av lång livserfarenhet och ett fantastisk engagemanget som är typiskt för drivna entrepenörer. Att de är förhållandevis nya inom branschen är svårt att tro, de är så proffsiga.
MovinOn har gjort så mycket mer än vi kom överens om. Vi skulle inte ”styla” lägenheten. Ändå tog de dit kuddar, lampor och allt möjligt för att få lägenheten i bästa skick inför första visningen. Och de har en sådan koll på alla detaljer. Vi missade att plocka med oss en del innan vi lämnade över men inget undgick dem – de sparade en kartong där de tagit hand om minsta lilla familjefoto. Vi uppskattade också att de försöker återvinna så mycket som möjligt i stället för att ta den enkla vägen till sopstationen. MovinOn har helt enkelt levererat långt över förväntat till ett mycket rimligt pris.
Vi kan varmt rekommendera MovinOn, de är helt otroliga!
Vår familj skulle göra en stor förändring i livet, flytta åtta timmar norrut. Det första vi gjorde efter att vi tagit beslutet, var att ringa Ann-Charlotte och Christina. Varför? Jo, för att vi hade under lång tid samlat på oss både det ena och det andra, och efter att ha flyttat många gånger tidigare så visste vi att det var ett stort stressmoment för oss. Och nu började ett nytt liv.
In kommer dom några dagar senare, vi började med gästhus(förråd) och trädgård/tomten för att sen gå över till stora huset.
Allt gicks igenom, rensades, såldes, gavs bort och slängdes – utan att vi behövde lyfta ett finger. Till och med om det var något vi trodde vi skulle ha nytta av, så blev vi helt riktigt övertalade att det skulle få ett bättre liv någon annan stans (precis som vi!).
Till en helt korrekt prisbild så hade de skapat ett mervärde både för oss själva inför flytt, och ett högre värde i vår försäljning. Och allt detta på en kortare tid än vad de till en början hade räknat med.
Att våga släppa ansvaret och stressen var det svåraste för oss, men när vi väl gjort det så ångrade vi oss aldrig!
Stort tack till Ann-Charlotte, Christina och alla underbara medarbetare dom har. Ni hjälpte oss mer än ni anar!